Retur & Gratis bytte

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Dressme.dk.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager din vare.


Har du spørgsmål vedr. retur/ombytning/reklamation kan du kontakte kundeservice:

Online kontaktformular, tryk her.
Mail: info@dressme.dk.
Du kan også træffe os på vores online chat.

Fremgangsmåde:
Ønsker at returnere én eller flere varer fra din ordre, så skal du starte med at skrive til info@dressme.dk, og informere os om, at du ønsker at gøre brug af din returret, samt oplyse dit ordrenummer. Dette er ikke et krav, men en sikkerhed for dig, hvis din returnering går hen og bliver forsinket med posten.

Sådan sender du retur:
Først skal du vurdere om varen(e) er i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Har varen(e) hundehår på sig?, lugter det af røg? eller andet som forringer varens værdi, så skal du være opmærksom på, at din returnering højst sandsynligt vil blive afvist.

Inden du lægger returvaren i posen, så læg det pænt sammen. Vi forventer ikke at det lægger på nøjagtig samme måde som da du modtog det, men vi ser helst ikke at tøjet ankommer til os krøllet.

Læg tøjet i den gennemsigtige pose som medfulgte, eller andet som en frysepose fx. Dette er for at forhindre at tøjet bliver vådt eller fugtigt under transporten, for det er dit ansvar indtil vi har pakken i vores hænder.

Udfyld den vedlagte returseddel, og send den sammen med tøjet. Korrekt udfyldelse af retursedlen, vil gøre at processen hurtigere.

Har du stadig den sorte forsendelsepose som du modtog varen i? Hvis ja, kan du bruge den til at returnere i. Posen kan nemlig genlukkes, ved at hive sølv-strimlen af, og limen er stærk nok til at holde posen lukket. Hvis du ikke har posen mere, kan du pakke den ind i fx. en almindelig plastikpose eller købe en forsendelsespose på posthuset - sidststående er på egen regning.

Brug af returlabel
Ønsker du at returnere eller bytte en eller flere vare. Kan du benytte dig af den vedlagte returlabel.
Brug af returpakkelabelen koster 39kr, men vil kun blive en udgift for dig, hvis du skal have penge retur.

Gratis bytte
Benytter du dig af returlabelen med henblik på at ombytte en eller flere varer, så er det ganske GRATIS at benytte returlabelen den første gang, og du vil ikke blive fratrukket nogen portoudgift. Vi sender også gratis dine byttevarer til dig. Alt i alt, vil det ikke være nogen omkostning for dig at ombytte. Dvs. ønsker du at bytte en vare, fra samme ordre, første gang, er det ganske gratis for dig - Men ønsker du at bytte varen (eller en anden vare fra samme ordre) vil vi opkræve 39kr i portoudgift.

MEN er der en eller flere varer du ønsker penge retur for, i blandt byttevarer, så vil der kræves betaling for pakkelabelen på de 39kr. Dog vil vi stadig sende dine ombyttede varer gratis til dig.

Såfremt du ifølge retursedlen ønsker en ombytning af en varer som ikke er på lager, vil dette blive betragtet som en retursending, og du vil blive krediteret portogebyr på 39kr.

Når returlabelen skal bruges, skal du fjerne den gule plastside, derefter klistre labelen uden på forsendelsen, og så er den klar til at blive afleveret på et vilkårligt PostDK posthus - Det vil være en god ide at notere pakkenummeret, hvis du skal finde ud af hvor pakken befinder sig.

Det er ikke et krav at benytte den vedlagte returpakkelabel. Du kan også sende returvarer på anden vis.

Returvarer skal sendes til følgende adresse:
DressMe
Ingridsvej 70,
4070 Kirke Hyllinge

Når din pakke er modtaget hos os:
Der kan gå op til 3 hverdage, fra modtagelse af din returnering til den bliver behandlet. Dog bestræber vi på at behandle den hurtigst mulig i løbet af 1-2 hverdage.

Vi tjekker først og fremmest om standen er god nok. Ønsker du penge retur vil dette ske ved at vi refunderer igennem det betalingskort/ViaBill ect., som blev anvendt ved bestillingen. Overførslen tager normalt 1-3 hverdage.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) - Beløbet tilbageføres via det anvendte betalingskort, når vi har MODTAGET varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Reklamation
Du har 2 års reklamationsret når du handler hos Dressme.dk Dette betyder, at modtager du en vare med en fejl eller mangel SKAL du kontakte kundeservice inden du sender retur.

I sådan en situation kan du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig

Ved reklamation kan den vedlagte returpakkellabel benyttes. Hvis denne ikke haves, skal du kontakte kundeservice, som sender dig en ny.

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende:

- Returseddel el. faktura
- Detaljeret beskrivelse af fejlen
- Registreringsnummer og kontonummer

Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav!
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Returnering vs. rabatkode
Har du benyttet dig af en rabatkode, og du sender en eller flere varer retur, vil rabatkoden blive fratrukket, medmindre at rabatkoden ikke har haft nogen minimumsbeløb.